Ali naj ustanovim blagovno znamko naravne kozmetike?

Šarmantni stevard na čezoceanskem letu v Los Angeles mi je pravkar podala topel dezinfekcijski robček. Seveda sem ga najprej povohala in pomislila, kako super bi bilo, če bi bil odišavljen z eteričnimi olji. Tako, tale blog pišem na letalu, njegova tema je inspiracija, ki mi je na potovanjih – posebej kadar letim nad oblaki – nikoli ne zmanjka. Poleti z mano! 😉

Blog pišem za vse, ki že imate svojo kozmetično linijo, ste v procesu kreiranja ali o tem samo potihoma sanjarite. Kar nekaj udeleženk in udeležencev naših tečajev se je podalo na samostojno pot v kozmetiki, trenutno pa sem priča vsaj petim blagovnim znamkam v procesu nastajanja.

Pogosto me sprašujejo, ali “se splača” ustanoviti lastno kozmetično linijo ali ne. Glede na to, da trg naravne kozmetike bliskovito raste in da je zdaj idealen čas za lansiranje blagovne znamke naravne kozmetike, je moj odgovor seveda pritrdilen.

Vendar opažam, da je ogromno blagovnih znamk, ki komajda preživijo ali že po enem letu izginejo s trga. V zadnjih letih sem sodelovala pri formulaciji receptur za različne blagovne znamke, ves čas spremljam dogajanje na svetovnem trgu in tudi sama počasi počasi sestavljam koncept lastne linije. V nadaljevanju bom s teboj delila pet nasvetov, za katere verjamem, da ti bodo v pomoč v procesu snovanja kozmetičnega brenda.

1. Poišči svojo nišo in jasno definiraj ciljno publiko.

Verjetno razmišljaš, da boš prodala več, če bodo tvoji izdelki namenjeni čim širši publiki. V svojo linijo vključiš mila, mazila, tekoča mila, dezodorante, morda tudi emulzije in šampone …

Z izdelki samimi ni nič narobe. Kar opažam pri številnih kozmetičnih linijah je, da izdelki nimajo ne repa ne glave  in da ciljna publika sploh ni definirana.

Prvo vprašanje, ki ga postavim kreatorjem linije, ki iščejo mojo pomoč pri formulaciji receptur, je, kdo je tvoja ciljna publika. Če ciljna publika ni definirana, praktično nimam nobenih iztočnic za kreacijo recepture.

Bodi zelo specifična, ko izbiraš svojo nišo in določaš svojo ciljno publiko. Kajti če boš skušala ugajati vsem, boš v morju kozmetičnih izdelkov ostala neopazna.

Če želiš uspeti v kozmetičnem biznisu, se moraš specializirati. Razmisli, kdo potrebuje prav tvoje izdelke. So to mamice z otroki, bradati moški, kozmetičarke? Lahko ustvariš celo kozmetiko za ljubitelje kave (hej, kupim!), za surferje ali gasilce!

Res je, da je Slovenija zelo majhen trg. Toda verjemi, tisti, ki bodo kupili tvoje izdelke, ker se bodo počutili nagovorjene, bodo postali tvoje zveste stranke!

2. Posebno pozornost nameni izbiri embalaže.

Nekaj najbolj groznega je “šlampasta” embalaža. Kozmetični izdelek ne sodi v kozarec za kumarice. Pika. Kozmetična embalaža mora biti vizualno privlačna in mora odražati osebnost blagovne znamke.

Izbiri embalaže in vizualni podobi blagovne znamke posveti posebno pozornost. Ne išči najcenejših opcij.

Evgen Gec, svetovalec za marketing in predavatelj na našem Tečaju formulacije naravne kozmetike pravi, da mora biti cena embalaže (kozmetični lonček vključno z grafično podobo) petkrat višja od cene sestavin!

3. Odgovori na vprašanje: zakaj želim ustanoviti znamko naravne kozmetike?

Kljub temu, da je povpraševanje po naravnih kozmetičnih proizvodih čedalje večje, je kozmetični trg nasičen z izdelki. Če želiš prodreti na trg, moraš ustvariti nekaj drugačnega, nekaj unikatnega. Izhajaj iz sebe in ne sledi trenutnim trendom, kajti ti pridejo in gredo.

Danes ne zadošča več, da na etiketo napišeš, da so tvoji izdelki naravni, organski ali ročno izdelani.

Kakšna je tvoja zgodba in kaj je tisto, v čemer si povsem drugačna od drugih?

Bodi drugačna, drzna, avtentična – vedno izhajaj iz sebe in ne posnemaj drugih. Bodi to, kar si.

Jasno odgovori na vprašanje, zakaj hočeš ustvariti blagovno znamko. Ni dovolj, da si to samo želiš … Če te ob misli na lastno blagovno znamko spreleti srh, si na dobri poti! 😉

4. Ne postavi prenizkih cen.

Verjetno se bojiš, da ljudje ne bodo kupovali tvojih izdelkov, če bodo ti predragi. Morda si želiš, da bi bili tvoji izdelki dostopni prav vsem.

Skromnost je lepa čednost, so nas učili. Vendar se ta trditev, ki se je nam Slovencem kar dobro zapisala v celice, ne obnese najbolje – ne v zasebnem, ne v poslovnem življenju. Vsekakor se ne obnese pri postavljanju cen naravnih izdelkov. Zakaj?

  • V naravni kozmetiki je cena sestavin bistveno višja kot v komercialni. Z nizkimi cenami boš težko pokrila stroške, kaj šele kaj zaslužila.
  • Če vztrajaš pri nizki ceni izdelkov, boš morala ogromno denarja nameniti za marketing, saj lahko le z učinkovitim marketingom dosežeš širši krog ljudi. Ne tekmuj z velikimi komercialnim brendi, vsote, ki jih namenijo marketingu, so megalomanske. Moje mnenje je, da je naravna kozmetika sama po sebi butična in ni namenjena širokim množicam.

Vedi, da bo nabavna cena sestavin bistveno višja kot je nabavna cena sestavin v komercialni kozmetiki. Na tečaju parfumeristike na šoli ISIPCA v Parizu so nam razkrili podatek, da je cena za kilogram dišave v komercialnih parfumih okoli 50 €. Kako naj parfumer v ta budget vkomponira absolut jasmina, ki stane 10.000 €/kilogram.

Ko postavljaš cene, je pomembno, da si odgovoriš na dve vprašanji:

  1. Koliko izdelkov lahko proizvedeš mesečno, glede na to, da si – vsaj na začetku – one man band?
  2. Koliko izdelkov moraš prodati, da boš lahko pokrila stroške materialov, embalaže, registracije, testiranj, marketinga? Pri tem ne pozabi na mesečne prispevke in seveda – svoje delo!

Če prodajaš mila in mazila za ustnice po 3 evre, ti bo kaj hitro postalo jasno, da se računica “ne izide”. Koliko kosov mesečno moraš – ne samo izdelati, temveč tudi prodati – da boš pokrila osnovne stroške?

Na tej točki te bom znova spomnila na tvojo ciljno publiko, lahko ji rečemo tudi idealna stranka ali tvoj avatar. Če imaš jasno definirano ciljno publiko, lahko zanjo ustvariš specifične produkte, ki imajo višjo ceno. S tem boš lahko proizvedla manj in več zaslužila. Precej preprosta formula.

Vem, da se boš srečala z ljudmi, ki bodo pojamrali, da dajo za kremo v hoferju par evrov, tvoja pa je 30! Ti ljudje verjetno niso tvoja ciljna publika. Prijazno se zahvali za komentar in svojo energijo usmeri k strankam, ki jih bodo tvoji izdelki navdušili!

5. Skrbno načrtuj vsak korak.

Izdelala si enkraten izdelek in tvoje prijateljice so navdušene! Odločiš se, da ga boš dala na trg. Tarnaš nad kozmetično zakonodajo, a se nekako prebiješ skoznjo. Kreiraš embalažo in začneš s prodajo na sejmih, postaviš spletno stran … Nekaj izdelkov si prodala in si zadovoljna, ampak nasmeh se povesi navzdol, ko ob pregledu financ ugotoviš, da še zdaleč nisi pokrila stroškov materiala, kaj šele svojega dela. Kaj zdaj?

Prijateljica ti priporoči, da poskusiš s facebook oglasi. Ustvariš instagram profil, ta je zdaj hit. Pisati začneš blog, razmišljaš, da bi posnela kakšen video …

Lansiranje kozmetike ni mačji kašelj. Skrbno je potrebno načrtovati vsak korak, od ideje, zgodbe, načrtovanja kolekcije, formulacije izdelkov, izbire sestavin, izbire dobaviteljev, nabave ustreznih naprav, proizvodnega procesa in GMP, testiranj, registracije, marketinga in prodaje.

Ključno je, da si vzameš čas in načrtuješ vsak korak posebej. Kajti vsak načrtovan korak ti bo kasneje prihranil ogromno časa, pa tudi denarja.

Sama se vedno zgledujem po naravi. V naravi ima vse svoj čas, vse ima svoj smisel in namen. Če imaš idejo za izdelek, si predstavljaj, da je seme. Vizualiziraj, kako seme pade na plodna tla in iz njega zraste prečudovit cvet. Vendar je vmes potrebno ogromno nege, včasih te preseneti kakšen vihar, včasih je sonce premočno …

Ne skrbi, rastline so zelo močne! Če je blagovna znamka kozmetike tvoja srčna želja, ti bo zagotovo uspelo! Recept: strast + vztrajnost deluje, preizkušeno. 😉

Zapomni si, zmagovalec ni tisti, ki ves čas zmaguje, temveč tisti, ki ga doleti poraz, vendar zbere moč in pogum ter se dvigne nad tem. Najbolj uspešni ljudje in pravi inovatorji so največkrat tisti, ki so doživeli največ porazov. Torej, ne boj se porazov, naj ti bodo v izziv. Verjemi vase in zaupaj vesolju!

Upam, da sem s temi besedami čez ocean ponesla malo ameriške miselnosti in neustrašnosti.

Če iščeš podporo pri kreiranju kozmetične blagovne znamke, me lahko kontaktiraš.

Celoten postopek, od ideje do izdelka, boš spoznala na tečaju formulacije naravne kozmetike.

Če imaš tudi ti kakšen nasvet ali izkušnjo kreiranja blagovne znamke, bom vesela, če jo deliš z nami.

Pozdravček iz Salt Lake City-ja (vmes sem pristala na bolj “trdnih tleh”) 😉

Nina

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja