Trendi v naravni kozmetiki – Vivaness 2018

Med 14. in 17. februarjem se je v Nuernbergu odvil mednarodni sejem naravne kozmetike Vivaness. Tja sem se odpravila, da raziščem novosti v svetu naravne kozmetike in poiščem “kaj svežega” za našo spletno trgovino.
Na sejmu je razstavljalo več kot 250 blagovnih znamk z vsega sveta, največ iz Nemčije, Francije, Italije in Bolgarije. Večji del sejma je predstavljal kozmetiko, manjši del je bil posvečen eteričnim oljem in naravnim sestavinam.
Ljubitelji aromaterapije smo lahko prevonjali široko paleto eteričnih olj pri že uveljavljenih znamkah kot so Oshadi, Primavera, Farfalla in Florame. Medtem ko se Oshadi lahko pohvali z najbolj pestro ponudbo neobičajnih eteričnih olj, je največ pozornosti gotovo požela Farfalla s svojo novo linijo naravne kozmetike. Znamka Florame je imela res odlično predstavitev in široko ponudbo aromaterapevtskih mešanic ter naravnih parfumov.

Na sliki: Florame, raj za ljubitelje eteričnih olj
Na sejmu se je predstavilo lepo število destilarn – največ jih je bilo iz Bolgarije (vrtnica je še vedno hit!), pa tudi s Portugalske (s čudovitim labdanumom in neobičajno vrsto sivke Lavandula penduculata), Francije, Bosne in Južnoafriške republike.

Na sliki: Konkret bolgarske vrtnice, ki je na trgu zelo redek.

Zdaj pa si poglejmo nekaj trendov v naravni kozmetiki, ki sem jih zaznala na lično opremljenih stojnicah ter na številnih predavanjih, ki sem se jih udeležila znotraj sejma.
Naravno in transparentno
Nemčija je vodilna država na področju naravne kozmetike in kupci so veliko bolj osveščeni kot v drugih državah. Kaj hitro mi je postalo jasno, da so certifikati naravne in organske kozmetike nuja, če želiš prodreti na trg nemško govorečih dežel (medtem ko je kupcem v ZDA za certifikate prav malo mar).
Kupci zahtevajo kozmetiko, ki je naravna in 100 % transparentna. Zato so na predavanjih na sejmu posebno pozornost namenili t.i. greenwashing-u.
Greenwashing je marketinški koncept, ki kupcem obljublja, da so izdelki naravni in okolju prijazni, vendar v resnici ni tako. Ker definicija naravne in organske kozmetike praktično ne obstaja, se lahko vsak izdelek, ki vsebuje sledove naravnih sestavin, proglasi za naravnega.

Na sliki: Edina ekološka sestavina v izdelku je eterično olje pomaranče – na embalaži je poudarjeno, da je v izdelku “certifcirano organsko olje pomaranče” (Predavanje: Protection of consumers of organic and natural cosmetics: A global picture)
Fermentirana zelenjava
Da zelenjava ne sodi le na krožnik, je pokazal avstrijski brend Hands on Veggies, ki v svojih izdelkih uporablja fermentirano zelenjavo in izvlečke zelenjave. Na njihovih poličkah smo med drugim lahko preizkusili mousse za telo z artičokami, gel za tuširanje z jojobo in korenčkom ter mousee z ohrovtom.

Na sliki: Artičoke v kremi? Zakaj ne?

Inspiracija: TKM

Tudi kozmetična linija Master Lin prihaja iz Avstrije, nastala pa je v sodelovanju z menihom in zeliščarjem iz Tajvana. Sestavine izhajajo iz tradicionalne kitajske medicine in sovpadajo s petimi elementi. Preizkusila sem nekaj njihovih izdelkov: krema za obraz, serum in piling. Res so odlični!
Zero-Waste
Eden od “zelenih” trendov je čim manj odpadkov in okolju prijazna embalaža. Znamka Plaine je predstavila Pulverwunder (“čudežni prah”), ki se – ko ga zmešamo z vodo – lahko spremeni v šampon, gel za tuširanje ali celo peno za britje. Francoska znamka Lamazuna pa je “iznašla” zobno pasto na palčki. 😉
Naravni parfum?

Medtem ko bila ponudba naravne kozmetike zares široka, sta se na sejmu predstavili samo dve liniji naravnih parfumov (Florascent in Aimee de Mars). Sprašujem se, zakaj. Ali tisti, ki kupujejo naravno kozmetiko, parfumov ne uporabljajo ali se jim sintetični parfumi ne zdijo “problematični”, ker se nanašajo samo na točke telesa? Je parfum zgolj “luksuz”, kozmetika pa “vsakdanja nuja”?

Na sliki: Nemška linija naravnih parfumov Florascent
Vzporedno s sejmom Vivaness je potekal sejem Biofach, ki je bil neprimerljivo obsežnejši, posvečen pa je bil ekološki prehrani. Tam je kar brbotalo od vonjev in izjemnih okusov; najbolj navdušena pa sem bila nad bergamonado (“limonada” iz bergamotke). 😉

Na sliki: Bergamotka je lahko tudi rumena (zrela)!
Vtisi …
Ponudba sejma je ustrezala standardom ekološke kozmetike – večina izdelkov na sejmu je bila opremljena s certifikati COSMOS/Natrue.
Osebno sem od sejma pričakovala več – morda nekaj prodornega, inovativnega, osupljivega, ekstravagantnega – kar sem gotovo doživela na parfumskem sejmu v Firencah. Najbolj so me razočarali vonji izdelkov, ki so bili zelo povprečni; pogosto je prevladoval vonj osnovnih sestavin.
Tudi marketinški stavki kot “ne vsebuje parabenov, ni testirano na živalih etc.” in “na trgu nismo našli primerne kozmetike, zato smo začeli izdelovati svojo” so zveneli zlajnano.
Konkurenca na trgu naravne kozmetike je velika – vendar je dovolj prostora za znamke z dobro zgodbo in inovativnim pristopom!
Razmišljaš o svoji kozmetični liniji? Tečaj formulacije naravne kozmetike je odlična odskočna deska!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.